2013-11-13

TITEL: O min Herre, förlåt mig min synd

Profeten (sallâ Allâhu ’alayhi wa sallam) sade:
 
"Om någon begår en synd och därefter säger:" O min Herre, förlåt mig min synd" då säger Allâh: "Min slav gjorde en synd och vet att Han har en Herre som förlåter synder och straffar för det.” Därefter återgår han till en synd igen och säger, "O min Herre, förlåt mig min synd.” Och då säger Allâh: "Min slav gjorde en synd och vet att Han har en Herre som förlåter synder och straffar för det.” Därefter återgår han till en synd igen och säger, "O min Herre, förlåt mig min synd.” Och då säger Allâh: "Min slav gjorde en synd och vet att Han har en Herre som förlåter synder och straffar för det.” Gör vad du vill för Jag har förlåtit dig. (D.v.s. så länge du ångrar dig och återvänder till Allâh).
 
[al-Bukhârî och Muslim]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn / Kunya:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0