2013-09-24

TITEL: Varför valde jag niqab?

Allâh (ta´âlâ) sade:

 

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ
 
”Profet! Säg till dina hustrur och dina döttrar - och till [alla] troende kvinnor -
att de [utanför hemmet] noga sveper om sig sina ytterplagg.”
Surah 33:59
 
♥ Komma närmare Allah i dyrkan.
♥ Bli mer gudsfruktig.
♥ Sträva efter belöningen från Allah.
♥ Göra min Herre nöjd med mig.
♥ Sträva efter Jannah (Paradiset).
♥ Efterlikna de bästa kvinnorna - Profetens fruar och sahabiyat.
♥ Följa Quranen och Sunnahn enligt Salafs förståelse.
♥ Bli mer blyggsam i min karraktär.
♥ Vara en förebild för andra muslimska systrar.
♥ Vara en förebild för mina kommande döttrar, in sha Allah.
♥ Vissa omgivningen att jag är en av de troende.
♥ Avskärma mig helt från andra män.
♥ Lägga min tillit helt och hållet till Allah.
♥ Akhirah inte dunya.
♥ Att inte vara en frästelse, på något sätt, för någon annan än min man.
♥ Undkomma prövningen från mode och det senaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn / Kunya:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0