2014-01-23

TITEL: Flytt från storstad

Är mitt uppe i att flytta och har haft fullt upp här hemma - därav har bloggen hamnat åt sidan. Ser verkligen fram emot att byta miljö men framför allt för att få en större lägenhet! Ska också bli spännande att se hur detta lilla samhälle ser ut och om det finns systrar där... Förmodar att jag till största sannolikhet kommer vara den enda i djilbab och niqab, men Allah vet bättre. Mannen min har dock inte sett någon som går klädd som mig. Ska bli intressant hur människor reagerar med mig som den "Nyinflyttade främlingen".
 
Folk här som pendlar med bussarna varje dag, jobbar på toget och i butikerna runt omkring känner redan till mig och stor stads folket är väl kanske mer öppet för sådant som är "annorlunda" än vad människor i skogen skulle vara, eller? Det känns nästan så... men jag kanske har fel.
 
Jag har en känsla av att det är de äldre som kommer säga saker bakom ryggen på mig om de passerar... och jag har haft många senarier i huvudet hur jag skulle vilja gå dem till mötes, men Allah vet hur de blir. Ska iallafall bli skönt att komma bort från storstads livet och komma ut i naturen på riktigt.
 
Och om du skulle se en kvinna i djilbab som bär niqab ute i skogen; säg hej, ge ett leende och var inte blyg att ta kontakt med mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn / Kunya:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0