2019-10-02

TITEL: Inaktiv.

I 5 år har jag varit borta från denna blogg och till och med glömt bort att jag ens hade den, tills jag idag upptäckte den. Mycket har hänt på 5 år. I dag har jag bärt ansiktsslöjan i 9 år och varit muslim i 10 år, alhamdulillah. Jag bor inte längre kvar i Sverige, då vi fått möjlighet att göra Hidjrah.
 
Livet i Sverige med ansiktsslöjan funkade med Allâhs hjälp. Jag tror att bemötandet man får av människor där har mycket att göra med vart i Sverige man bor någonstans. Men jag tror också att hatet mot kvinnans täckande har blivit större sen jag lämnade. Jag ber Allâh underlätta för mina systrar i Sverige som vill bära ansiktslöjan och slöjan rent allmänt.
 
Detta kommer förmodligen bli de sista inlägget här, då jag inte tror att bloggandet är så populärt längre... andra sociala platformer har tagit över. Sök hjälp och tröst hos Allâh!
 
As-salamu alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn / Kunya:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

Webbadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0